Friday 16 November 2012

Gaza Emergency Relief Fund

Khamis, 15 November 2012

1. Di saat umat Islam seluruh dunia menyambut ketibaan tahun baru hijrah (1434H), rejim Zionis Israel telah mengadakan siri-siri serangan bom dan peluru berpandu terhadap penduduk Gaza.

2. Setakat ini, lebih 20 orang maut dan 80 rakyat Palestin tercedera. Antara yang syahid dibunuh rejim Zionis laknatullah termasuk beberapa orang kanak-kanak dan  komander briged Izzuddin Al-Qassam, Ahmad Ja’bari. Ini bukanlah kali pertama Israel menjadikan pemimpin-pemimpin HAMAS sebagai sasaran operasi mereka. Antara pemimpin HAMAS yang telah syahid di tangan rejim Zionis sebelum ini termasuk Syeikh Ahmad Yassin dan Dr Abdul Aziz Rantisi.

3. Serangan terbaru ini jelas menunjukkkan kekejaman dan hilangnya perikemanusiaan rejim Zionis. Ia juga membuktikan bahawa mereka tidak akan berhenti menzalimi dan membunuh rakyat Palestin selagi matlamat mereka untuk melenyapkan tanah Palestin tidak berjaya.

4. Sebagai sebuah institusi yg memperjuangkan isu palestin, Israa’ menyeru seluruh masyarakat Malaysia di UK dan Ireland untuk:
a.     Menghadiri demonstrasi-demonstrasi umum yang membantah serangan Israel ke atas penduduk Gaza di kawasan setempat masing-masing.
b.     Memanjatkan doa kepada Allah s.w.t secara terus-menerus untuk kemenangan rakyat Palestin.
c.      Menyalurkan sumbangan kepada rakyat Palestin melalui akaun Israa’ Institution:
i.     Nama akaun: Israa Institution
No akaun: 32033119
Sort code: 403130
ii.     (atau) akaun Ireland
Nama akaun: Aiman Mukri
No akaun: 71578-068
Sort code : 93-10-12
Ref: Gaza Emergency Fund 

5. Sumbangan anda akan disalurkan kepada rakyat Palestin melalui Aqsa Syarif  Malaysia untuk bantuan asas yang diperlukan segera seperti:
a.     Makanan asas
b.     
Ubat
-ubatan
c.     Pakaian sejuk dan selimut

d.     Pembiayaan rawatan di hospital Mesir bagi yang cedera parah

e.     Pembiayaan kos baik pulih rumah-rumah yang musnah 

6. Tabung sumbangan akan ditutup pada 20hb November 2012, bagi memudahkan penyaluran sumbangan kepada rakyat Palestin secepat mungkin.

Sekian, terima kasih.

Dr. Aliyyah Mohammad Khuzaini
Timbalan Pengarah
Israa Institution