Thursday 28 October 2010

Kenyataan Rasmi Bantuan £16,000 Kepada Rakyat Palestin

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, pihak MKP telah berjaya menyalurkan bantuan derma sebanyak £16,000 hasil daripada kutipan dari Nov 2009 - Sept 2010. Jutaan terima kasih diucapkan kepada semua yang telah menderma dan menjayakan aktiviti fundraising MKP selama ini. Misi ini tidak akan berjaya tanpa sokongan anda semua. Berikut adalah summary projek yang telah ditaja:

1. Organisation : Humanitarian Relief for Development Society
Project : Rent and Furnishing of Tahfeez School (Abdullah Bin Mas'ud Centre) at Shatila Refugee Camp. This school can accomodate up to 100 students.
Amount Required : £ 5,000
Donation Given : £ 5,000

2. Organisation : Humanitarian Relief for Development Society
Project : Purchase and Furnishing of Educational Service Centre at Shatila Refugee Camp
Amount Required : £ 70,000
Donation Given : £ 8,000

* Total amount of £ 13,000 were given to Humanitarian Relief for Development Society

3. Organisation : Al-Quds International Institution
Project : Projects inside Palestine (West Bank/Jerusalem)
Donation Given : £ 3,000


Selepas ini, pihak MKP akan terus menganjurkan aktiviti2 sebagai platform untuk masyarakat menyumbang kepada Palestin disamping memberi kesedaran berkenaan isu ini.

Pada hujung minggu hadapan, Sabtu 30 Oktober 2010, akan diadakan program Night of Palestine anjuran MKP Leicester. Harga tiket ialah £15 per person or £30 per family. Antara aktiviti, charity dinner, inspiring talk by Ismail Patel (Friends of al-Aqsa) dan sharing session trip ke Kem Pelarian Palestin di Beirut oleh Abdul Rahman Mohmad, auctions, performance, adan banyak lagi. Jangan ketinggalan.